Biznes na chłodno

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/npro5/domains/xn--wietny-biznes-vrc.pl/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 402 Biznes na chłodno

Jedzenie to ta część biznesu, która zawsze jest na topie. Smacznie zjeść lubi każdy i dlatego też nie brakuje przeróżnych inicjatyw w dziedzinie oryginalnej kuchni. Restauracje, bary, przeróżne budki z hamburgerami to codzienny obraz polskiej gastronomi. Ale ostatnimi czasy coraz więcej konsumentów stawia na nietypowe jedzenie. W sezonie letnim szczególną popularnością cieszą się oryginalne lody. Może być to doskonały pomysł na swój nowy biznes.

Moda na tak zwane lody rzemieślnicze, przywędrowała do nas z zachodu i mimo, że zainteresowanie jest ogromne to jednak wciąż mało jest punktów oferujących takie rarytasy. Lody wykonywane z sezonowych owoców i oferujące nowe zaskakujące smaki to wielki hit, który wymaga jednak odrobiny zaangażowania. Jak to zwykle bywa w sektorze gastronomicznym trzeba będzie zadbać o prawidłowe przechowywanie i higienę. Lody nie obejdą się bez lodówek, czystej przestrzeni do ich przygotowania i zdolnych rąk kucharza-pasjonata.

Lody rzemieślnicze nie powstają maszynowo. To ręczna praca, która jest bardzo ceniona ze względu na niepowtarzalny smak i jakoś produktów które można wykorzystać do produkcji swoich łakoci. A w kwestii smaków panuje prawdziwa dowolność. Można postawić na klasykę i serwować lody o smakach sezonowych owoców takich jak truskawki, ale nie w tym leży cała magia takiej działalności. Mieszanie nietypowych smaków pozwala przyciągnąć całe chmary zaciekawionych konsumentów. Lody o smaku banana z chili lub warzywne eksperymenty z mrożoną marchewką mogą być główną kartą przetargową w walce z konkurencją. Dowolność i kreowanie ciągłych zmian to największe zalety tego biznesu. A paletę możliwości ogranicza praktycznie jedynie wyobraźnia. Ciekawe opakowania, artystyczne przybrania i pomysły na ciągłe zaskakiwanie klienta to możliwość spełniania się dla kreatywnych umysłów. Szczególnie gdy sięgnie się głębiej w dobry marketing i zapyta się o zdanie samych klientów. W czasach popularności Internetu nic nie stoi przecież na przeszkodzie aby w sieci, z użyciem portali społecznościowych lub własnej strony zaproponować współudział w procesie projektowania nowych smaków i sposobów podania. Skorzystać można na tym podwójnie. Po pierwsze sieć jest pełna pomysłowych użytkowników, którzy mogą być skarbnicą niepowtarzalnych idei – co tysiąc głów to nie jedna. Po drugie angażuje to ludzi w bardzo bliski kontakt z firmą i pozwala tworzyć bardzo głębokie związki konsumenta z ulubioną marką.

Wydawać by się mogło, że lody to bardzo wąska gałąź gastronomii. Jednakże ilość możliwości jakie kryją się za tymi prostymi w sumie przysmakami jest praktycznie nieograniczona dla biznesmena z wyobraźnią. Niektórzy boją się również, że jest to interes jedynie sezonowy, rozpoczynający się i kończący wraz z letnimi upałami – oczywiście, środek lata to najlepszy sezon na zimne łakocie, ale lodami rzemieślniczymi dobrej jakości bardzo często interesują się firmy cateringowe przez cały rok. Nic nie stoi na przeszkodzie by jakością i oryginalnością swoich wyrobów skusić je do współpracy.

Leave a Reply