Gadżety reklamowe jako najlepsza forma promocji firmy?

Gadżety reklamowe jako najlepsza forma promocji firmy?

Większość firm szukając sposobu na pozyskanie nowych klientów oraz promowania swoich produktów czy usług korzysta z tradycyjnych form reklamy, które nie zawsze przynoszą jednak określone korzyści. Choć mogłoby się wydawać, że dzisiejszy marketing skupia się przede wszystkim wokół internetu i telewizji, to okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego — reklama firmy poprzez gadżety to w wielu przypadkach wciąż najlepsze i przede wszystkim najskuteczniejsze rozwiązanie.

Gadżety reklamowe i ich rola

Gadżety reklamowe to najczęściej drobne przedmioty codziennego użytku, takie jak kubki, długopisy czy kalendarze, na których umieszczone zostało logo firmy i które przeznaczone są do darmowej dystrybucji. Pełnią one jedną zasadniczą rolę — mają budować wizerunek firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. Na czym polega ich przewaga nad innymi formami reklamy oraz dlaczego wciąż są takie skuteczne? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Reklama firmy poprzez gadżety — zalety

Według sondaży przeprowadzanych wśród Polaków prawie połowa z nas nie lubi reklam telewizyjnych oraz tych internetowych i jest zdenerwowana tym, że zmuszana jest do ich oglądania i słuchania. Ekspansja reklamy w tzw. środkach masowego przekazu jest już na tyle duża, że zaczęła nas po prostu męczyć i zniechęcać. Przewaga gadżetów reklamowych nad reklamami w mediach to więc przede wszystkim ich pozytywny odbiór. Gadżety to prezenty, jakie firma przekazuje swoim potencjalnym lub aktualnym klientom, a nawet pracownikom. Podarunek z reguły nie kojarzy się nikomu negatywnie, a wręcz przeciwnie — lubimy otrzymywać prezenty i uważamy obdarowywanie nas gadżetami reklamowymi za przyjemny gest. Sprawia to, że podświadomie kojarzymy logo umieszczone na takim produkcie z czymś pozytywnym, czego niestety nie zawsze można powiedzieć o nachalnych reklamach telewizyjnych, które bywają często nawet powodem do wyśmiewania się z danej marki.

Gadżety reklamowe promują firmę, nie tylko produkt

Reklamy emitowane w różnego rodzaju mediach mają jedno główne zadanie, jakim jest promowanie określonego produktu czy usługi. Gadżety reklamowe promują natomiast firmę oraz markę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że produkty promocyjne mają szansę na zindywidualizowany charakter, co wiąże się z tym, że np. jeżeli naszymi klientami są mechanicy, to gadżetem reklamowym może być brelok do kluczy samochodowych. Chodzi głównie o to, żeby dla danej osoby był to gadżet przydatny. O takim zindywidualizowanym podejściu trudno mówić w przypadku reklam telewizyjnych czy ulotek, ponieważ są one przeznaczone do anonimowego odbiorcy, nie ma więc tutaj mowy o budowaniu wartościowych i bezpośrednich relacji.

Dodatkowo warto również mieć na uwadze to, że dobry gadżet reklamowy sprawi, że klient będzie obcował z marką na co dzień, co sprawi, że dana firma i jej logo będzie funkcjonowało w jego świadomości, a to zwiększa szansę na to, że zwróci on uwagę na oferowane przez nią produkty lub usługi. Żadna inna forma reklamy, nie ma szans aż tak często towarzyszyć jej potencjalnym odbiorcom.

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie sposób nie zauważyć, że reklama firmy poprzez gadżety to wciąż jedna z najskuteczniejszych form promocji.

Do takiego wniosku doszliśmy razem z Memorabbit.pl!

Comments are closed.