Mądre budowanie struktury biznesowej

Mądre budowanie struktury biznesowej

W systemie MLM, tak popularnym w ostatnich latach, bardzo ważne jest odpowiednio szybkie wstąpienie do struktur. O możliwościach sukcesu w danej firmie często decyduje bowiem nie konkretny wachlarze predyspozycji, a moment, w którym dołączyło się do organizacji. W przypadku firm działających na zasadzie multi-level marketingu ulokowanie się we właściwej części tej hierarchicznej piramidy zależności determinuje później wszystkie nasze działania. Dlatego nie brakuje pośredników i handlowców, którzy bacznie przyglądają się firmą funkcjonującym na zasadach MLM i dołączają do projektu, bez względu na jego biznesowe i finansowe perspektywy, bardzo szybko.

Korzyści wynikające z takiego spozycjonowania się w strukturach firmy są ogromne – to przede wszystkim liczne przywileje wynikającego z tego, że obroty osób znajdujących się niżej w strukturze w jakimś procencie zapisują się także na konto tej osoby, która znajduje się wiele poziomów nad nią. Jeśli więc przez kilka lat swojej wytężonej pracy na rzecz danej firmy MLM uda się liderowi stworzyć grupę kilkuset podlegających użytkowników, z których przynajmniej co setny pozostaje wyjątkowo aktywny – czerpanie korzyści z tego tytułu jest nieograniczone. Oczywiście do firm działających na takiej zasadzie niejednokrotnie wkraczają ludzie skuszeni tylko i wyłącznie znacznie niższymi cenami produktów, które w detalicznej ofercie dla ludzi z przysłowiowej ulicy są o trzydzieści lub czterdzieści procent tańsze.

Przekonanie osób korzystających już z produktu do tego, by weszli do struktury dla własnych oszczędności, nie jest dużym wyzwaniem. W ostateczności zarabiać można jednak także na marży, którą inkasuje się za każdym razem sprzedając dany produkt osobie spoza zespołu. Najbardziej wytrawni gracze, którzy na niejednym MLM zjedli już zęby doskonale zdają sobie sprawę z tego, że możliwości zarabiania na detalicznej dystrybucji towaru są całkowicie nieporównywalne ze stabilnością i wysokością dochodów osiąganych przez liderów podległych struktur. Czasami wystarczy zwerbować w swojej pracy kilku wyjątkowych ludzi, zmotywowanych i dobrze przygotowanych do dalszego promowania marki, aby czerpać z tego tytułu nieograniczone korzyści przez następne lata.

System tego typu gratyfikuje przede wszystkim ludzi, którzy dołączą do systemu we wczesnej fazie jego rozwoju – w przeciwnym razie wszelkie biznesowe i finansowe sukcesy odnotowane przez uczestnika MLM z samego dnia drabinki zależności będą przede wszystkim szły na poczet tych, którzy w strukturze zajęli już lepsze miejsce. Nikt nie wątpi w to, że uzależnienie zarobku i dodatkowych premii finansowych oraz pozafinansowych od zaangażowania w mówienie o firmie, to najpewniejsza forma stałego motywowania swoich współpracowników. Marka oszczędza dużo eliminując ze swojego zarządzania punkty handlowe, stacjonarne sklepy i setki pracowników z benefitami socjalnymi. Pieniądze te lepiej wydawać na nagrody i premie dla najlepszych i najbardziej rozwijających się struktur oraz lokalnych grup sprzedażowych – dając im jeszcze więcej powodów do wytężonej sprzedaży i promocji.

Leave a Reply