Sprzedaż w sieci – zalety i wady

Sprzedaż w sieci – zalety i wady

Jak donoszą najnowsze badania, Polacy coraz chętniej i częściej robią zakupy poprzez Internet. Wpływa na to wiele czynników, wśród których najważniejszym jest oczywiście konkurencyjna cena. Co najchętniej kupują internetowi konsumenci? Jakiś produktów poszukują? Czego oczekują od sprzedawców internetowych?

Sprzedaż internetowa jest w naszym kraju popularna od kilkunastu lat ? początkowo sprzedaż ta raczkowała, a sami sprzedawcy nie mieli zbyt wielkiego pola do oferowania swoich produktów ? najczęściej były to proste sklepy internetowe, które z czasem rozrastały się o kolejne produkty. Nieco później możliwe było zaoferowanie swoich produktów na pierwszym i obecnie największym portalu aukcyjnym. Nauka kupowania poprzez sieć również przychodziła stopniowo ? liczne zaniedbania, brak regulacji prawnych dotyczących zakupów internetowych sprawiał, że zakupy te nie były popularne, głównie ze względu na utrudnioną reklamację czy możliwość odesłania nieużytkowanego towaru bez podania konkretnej przyczyny. Współcześnie sprzedaż taką regulują odpowiednie przepisy, które mówią m.in. o tym, że towar można zwrócić do 30 dni bez podania przyczyny, jak również bezpłatnie wymieć go. Również reklamacje stały się znacznie łatwiejsze.

Co Polacy najchętniej kupują za pośrednictwem sieci? Jak wskazują najnowsze badania, są to przede wszystkim sprzęty użytku domowego (pralki, lodówki), również odtwarzacze MP3, komputery czy aparaty fotograficzne. Równie często decydują się na zakup samochodu czy motocykla. Jednym z najczęściej poszukiwanych produktów w sieci jest konfekcja ? Polacy przede wszystkim pragną poznać co do zaoferowania ma konkretny sklep. Nierzadko zdarza się, ze konkretne marki oferują znacznie niższe ceny niż w swoich placówkach.

Jak donoszą niezależne agencje badania opinii publicznej, szacuje się, że coraz więcej firm zacznie przenosić swoje stacjonarne placówki do sieci ? dla każdego biznesmena to znaczna oszczędność, wynikająca z braku najmu powierzchni sklepowej. Często właśnie ten koszt staje się kluczowym, dla przeniesienia swojego sklepu do Internetu.

Leave a Reply