Szansa dla biznesu – kosmetyki naturalne

Szansa dla biznesu – kosmetyki naturalne

Polski rynek zdaje się być nasycony kosmetykami, zarówno dla kobiet, mężczyzn czy dzieci, z rozróżnieniem zarówno na wiek, jak i potrzeby danej grupy konsumentów. To wielkie ułatwienie dla konsumentów, ciężko tym samym jest znaleźć niszę, która będzie czymś nowym i jednocześnie zaskakującym. Od lat wzmianki o naturalnych kosmetykach pojawiały się w pismach zielarskich, znacznie rzadziej w prasie kierowanej do kobiet. Aktualnie sytuacja ta zdaje się diametralnie zmieniać – od kilku lat lansowana jest nie tylko moda na zdrowe odżywianie, ale również na wykorzystywanie naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała.

W Polsce jak grzyby po deszczu wyrastały w poprzednich latach kolejne naturalne sklepy oferujące mieszanki ziołowe, suplementy. Nie miały one jednak w swoim asortymencie zwartej linii kosmetyków pielęgnacyjnych, nie wspominając już o ich odpowiedniej reklamie. Dopiero od niedawna, na fali zainteresowania zdrowym trybem życia, coraz więcej widać mydlarni i sklepów oferujących wyłącznie naturalne kosmetyki. Wcześniej, osoby zainteresowane tym tematem, zmuszone były ściągać produkty z zagranicy lub też z portali aukcyjnych. Sytuacja ta zmieniła się, m.in. za sprawą popularnej sieci mydlarni, która stale otwiera swoje nowe placówki w kolejnych miastach Polski.

Kosmetyki naturalne to dalej pewna nisza – niewiele firm oferuje prawdziwie naturalne produkty, często również dla konsumenta odstraszająca jest cena. Ceny kosmetyków naturalnych są wyższe od 15% do nawet 45% za konkretne produkty – to dużo. Jednakże wyniki badań potwierdzają – Polacy nie boją się wydawać większych kwot pieniędzy na produkty naturalne.

Jak wygląda rynek kosmetyków naturalnych poza granicami Polski? Jest on znacznie bardziej znany i rozpowszechniony – wiele koncernów, wyczuwając silny zarobek w tej kwestii, postanowiło ?uekologicznyć? wiele swoich flagowych produktów. Polski rynek gotowy przyjąć jest jednak kolejnych graczy, którzy być może, stanowić będą dobrą i zdrową konkurencję dla franczyzowego monopolisty polskiego rynku kosmetyków naturalnych.

Leave a Reply