Sztuczna biżuteria – jak wykorzystać jej potencjał?

Sztuczna biżuteria obecna jest na polskim rynku od długiego czasu ? wprawdzie jej popularność wzrasta od niedawna, ważne jest jednak, że konsumenci świadomi są różnic wynikających nie tylko z ceny (w porównaniu z wyrobami jubilerskimi), ale i z ich jakości. Co jednak ciekawe ? biżuteria ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jak to możliwe?

Sztuczna biżuteria przez wiele lat kojarzona była z tandetą i kiczem ? olbrzymi wpływ miały na to produkty spływające do naszego kraju z Azji. Często były to również produkty zagrażające zdrowiu ? do ich wykonania wykorzystywano drażniące metale czy farby. To jednak zmieniło się z momentem lansowania zarówno przez gwiazdy telewizji jak i estrady sztucznej biżuterii. Jakie są jej zalety? Niewątpliwie przede wszystkim jest to cena ? koszt zakupu sztucznej biżuterii może być naprawdę niewielki, co znowu wpływa na możliwość zakupienia jej w większej ilości. Co wykorzystywane jest do tworzenia sztucznej biżuterii? Przede wszystkim jest to plastik ? lekki i poręczny, stosunkowo odporny na uszkodzenia mechaniczne. W dalszej kolejności wymienia się metale: miedź i nikiel, również elementy takie jak barwione pióra czy rzemienie.

Wiele zagranicznych marek wyczuło możliwość wykorzystania tych produktów również na polskim rynku ? w pasażach supermarketów natkniemy się na eleganckie butiki, które oferują nie tylko zróżnicowaną biżuterię sztuczną, ale również dodatki takie jak szale, okulary czy akcesoria do włosów. Sklepy tego typu doskonale prosperują w krajach Europy Zachodniej. Warto również wiedzieć, że potencjalnymi konsumentami w sklepach z tanią biżuterią nie są jedynie nastolatki (jak wynika z dawnych badań) ? sztuczna biżuteria zyskuje wiele zwolenniczek wśród konsumentek w wieku 25-35 lat. Przekonuje je nie tylko cena, ale również możliwość częstego nabywania kolejnych egzemplarzy, zgodnie ze zmieniającą się modą.

Szacuje się, że sprzedaż sztucznej biżuterii będzie stale wzrastać ? jest ona doskonała alternatywą zarówno dla prywatnych zakładów jubilerskich, narzucających często wygórowane ceny, jak również dla sieci jubilerskich, których jakość, w opinii konsumentów, drastycznie spada.

Leave a Reply