Turystyka ma się dobrze – prognozy na nadchodzące lato

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/npro5/domains/xn--wietny-biznes-vrc.pl/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 402 Turystyka ma się dobrze – prognozy na nadchodzące lato

Pomimo szalejącego kryzysu gospodarczego, który nie daje wytchnąć ani producentom, ani konsumentom od wielu lat, coraz więcej my, Polacy, wydajemy na wyjazdy wakacyjne. Jak to możliwe?

Na podstawie badań prowadzonych dla jednego z większych biur podróży na polskim rynku łatwo wywnioskować, że turystyka ma się dobrze, a Polacy nie dość, że nie rezygnują z wycieczek, to są nimi coraz bardziej zainteresowani. Liczba rodaków wypoczywających w zagranicznych kurortach stale rośnie, co widać w statystykach kilku ostatnich lat. Z czego wynika ten wzrost? Gdzie Polacy wyjeżdżają najchętniej? I jakie argumenty przedstawiają, decydując się na korzystanie z usług biur podróży?

Zainteresowanie wycieczkami organizowanymi przez biura podróży nie słabnie od lat – wynika to nie tylko z atrakcyjnej oferty poszczególnych tour-operatorów, ale również skutecznej kampanii reklamowej oraz pozytywnych opinii osób, które do tej pory skorzystały z możliwości zorganizowanego wyjazdu z biurem turystycznym. To właśnie atrakcyjne ceny wycieczek oraz wczasów są najczęściej podawanym powodem, dla którego konsumenci wybierają zorganizowane wczasy. Nic w tym dziwnego – niepokoje na Bliskim Wschodzie niosły ryzyko znacznego zmniejszenia zainteresowania wyprawami w rejony Egiptu czy Maroka. Nieznaczne obniżenie cen odciągnęło konsumentów od tego problemu. Biura podróży zwracały również większą uwagę na kwestie zapewnienia bezpieczeństwa podczas bezpośredniej rozmowy z klientem.

Gdzie Polacy wyjeżdżają najchętniej? Największy odsetek klientów biur podróży wybiera destynacje związane z najniższą ceną ? są to: Egipt, Maroko, Tunezja, w ostatnich latach również greckie wyspy. Wynika to z załamania się tamtejszej gospodarki oraz prób przyciągnięcia obcego kapitału. Ciekawostką są jednak coraz częstsze wyjazdy do Włoch czy Francji ? kraje te do tej pory uznawane były za droższe, co wiązało się ze znacznie niższym zainteresowaniem. To się zmienia.

Jakie argumenty królują podczas decydowania się na poszczególne oferty? Kluczową sprawą jest cena ? im niższa, tym lepiej. Klienci często jednak nie doczytują warunków umowy, są więc często niezadowoleni, że nie jest to oferta, jakiej się spodziewali. Kolejnym ważnym czynnikiem jest rodzaj wczasów ? środek transportu, oferta hotelu, wyżywienie. Dopiero ostatniej kolejności zwraca się uwagę na miejsce docelowe.

Leave a Reply