Zabawa w wojnę

Zabawa w wojnę

Miłośników militariów stale przybywa. Wzrost liczby osób zainteresowanych przedmiotami związanymi z ogólnie pojętą wojskowością może być wykorzystany jako bardzo dobry sposób na nietypowy i niebanalny biznes. Pasjonaci rekreacji historycznej, demobilu oraz historii wojen są coraz bardziej dostrzegalną grupą konsumentów na polskim rynku. Przez dłuższy czas królowali dostawcy związani ze sprzętem przeznaczonym dla bractw rycerskich oraz grup średniowiecznej rekonstrukcji. Jednak pojawienie się i ciągły rozwój replik broni ASG (AirSoft Gun) spowodowało ogromne poruszenie u osób zainteresowanych wojnami wieku dwudziestego. Repliki broni ASG oraz wiatrówki są doskonałą alternatywą dla ludzi pragnących ćwiczyć oko i rękę w sportach strzeleckich, ale nie mogą lub nie chcą uzyskać pozwolenia na broń palną. Repliki ostrej broni strzeleckiej przyczyniły się do zwiększonego zapotrzebowania także na akcesoria do niej.

Biznes związany z militariami celuje głównie w klientów płci męskiej – z oczywistych względów. Przedział wiekowy jest zaś praktycznie nieograniczony. Ojcowie którzy z zamiłowania strzelają do tarczy czy też udzielają się w grupach historycznych przekazują zazwyczaj to hobby swoim synom od najmłodszych lat. Również dojrzali panowie, którzy z racji wieku nie są w stanie biegać po lesie z pneumatycznym karabinem, chętnie zaopatrują się w militaria – czasami tylko po to by stały na półce nostalgicznie przypominając im czasy obowiązkowej do niedawna służby wojskowej.

Broń ASG to ogromny potencjał w dziedzinie handlu, gdyż strzelanie z nich wymaga materiałów eksploatacyjnych. Klienci po zakupie chociażby jednego egzemplarza wracają wciąż po plastikową amunicję, gaz będący napędem dla wielu replik lub akcesoria. Militaria to jednak nie tylko broń, ale cała szeroka gama produktów. Odzież w ochronnych barwach nie jest zarezerwowana jedynie dla wojska i pasjonatów wojskowości – korzystają z niej także grzybiarze, rybacy i miłośnicy biwakowania. Moro jest też popularne wśród młodzieży jako nie wychodzący z mody wzór. Klientela dobrego sklepu militarnego to także turyści stawiający na mocny i sprawdzony sprzęt. Nie bez powodów uważa się bowiem, że sprzęt wojskowy nie ma sobie równych pod względem wytrzymałości. Sprzedaż takiego wyposażenia to bardzo dobry interes, który jednak wymaga wkładu i niemałej wiedzy z dziedziny sportów strzeleckich, turystyki i historii. Pasjonaci militariów zwykle lubią dbałość o szczegóły i trzeba wyjść im naprzeciw bardzo skrupulatnym podejściem do sprzedawanego towaru. Repliki ASG otworzyły dla zwykłych ludzi możliwość bawienia się w wojnę w dorosłym życiu, co jest marzeniem każdego prawdziwego mężczyzny. Dlatego też przewiduje się, że trend na tego typu usługi raczej nie zniknie, a wręcz przeciwnie – będzie się gwałtownie rozrastał. Popyt na militaria bowiem opiera się na zamiłowaniach i pasji – a te zwykle nie przepadają bez śladu i zawsze są chłonnym rynkiem. Dlatego poszukując pomysłu na niebanalny biznes warto być może przebrać się w oliwkowe spodnie i popatrzeć na nowe inwestycje… przez celownik.

Leave a Reply